Het Airline Career­Program©

De luchtvaartsector heeft meer dan ooit nood aan gepassioneerde en goed opgeleide lijnpiloten.

Als erkende pilotenschool maakt EuroPilot Center de runway vrij voor een voltijdse of deeltijdse opleiding, met carrièremogelijkhedenop internationaal niveau.

The sky is calling you!

Jouw carrière als lijnpiloot neemt een vlucht!

Het ACP© is een geweldige ervaring omwile van de nadruk op de 'Personal Training'. De praktijk training was fantastisch! Het gevoel van mijn eerste solo zal me altijd bij blijven... werkelijk onvergetelijk!
Sefrien De Cooman
CPL Piloot

Magie

Lijnpiloot worden spreekt nog steeds tot de verbeelding. Het magische gevoel om full power op te stijgen met een Boeing of Airbus. De wereld rondreizen naar de meest fantastische bestemmingen.

Every day is different!

Voldoening

Als lijnpiloot haal je veel voldoening uit je job. Afhankelijk van je ervaring ontvang je een correcte verloning, vaak boven een gemiddeld salaris. Bovendien draag je de verantwoordelijkheid om jouw passagiers en cargo veilig en efficiënt naar hun eindbestemming te brengen.

From take-off to touchdown: you are in charge!

Uitdaging

Flexibele uren, veranderende weersomstandigheden, technische storingen, regelmatige bijscholingen, medische check-ups, … Een job als lijnpiloot komt ook met pittige uitdagingen. Daarom is een intensieve opleiding een must. 

Are you up for the challenge?

Troeven

EuroPilot Center heeft een gloednieuwe vloot en state-of-the-art cursusmateriaal. Ons full-time team zorgt voor een dagelijkse en persoonlijke begeleiding. Nog troeven? Vliegen vanaf dag één, onvergetelijke ervaring op onze Campus in California, en zoveel meer!

Personal Training. In Style.

Ik wil graag lijnpiloot worden!

Trainings­fases

Een opleiding én carrière als piloot.

Je wilt trainen op het hoogste niveau en lijnpiloot worden in amper 22 maanden? Bewezen succes en een all-in prijs zijn voor jou belangrijk? Dan is het populaire Airline Career Program© de juiste keuze. 

Ondek de verschillende fases en kies tussen het voltijds of deeltijds traject.

De trajecten

Ben je voltijds beschikbaar of wens je het Airline Career Program© te combineren met een job? Jij kiest!

Voltijds

22 maanden
Leeftijd: Vanaf 17 jaar
Combineerbaar met job: Nee
Campus Antwerpen: 19m
Campus California: 3m
Theorie: Nadruk klassikale lessen
Screening: Verplicht
Planning: Collectief
Sim self-practice: Ja
Tussentijdse examens: Ja
IPCA CPP©: Full access
Professional Bachelor: Ja, gelijkgeschakeld
Uniform: Verplicht
Kostprijs: All-in
Betaling: Maandelijkse schijven
Financiering: Mogelijk

Deeltijds

30-36 maanden
Leeftijd: Vanaf 15 jaar
Combineerbaar met job: Ja
Campus Antwerpen: 27 - 33m
Campus California: 3m
Theorie: Nadruk op zelfstudie
Screening: Verplicht
Planning: Op maat
Sim self-practice: Ja
Tussentijdse examens: Ja
IPCA CPP©: Full access
Professional Bachelor: Ja, gelijkgeschakeld
Uniform: Niet verplicht
Kostprijs: Variabel
Betaling: Positief saldo
Financiering: Mogelijk

Kosten & financiering

Voltijds Airline Career Program©

Het voltijds ACP© is een all-in programma waarbij de betaling wordt gespreid over 18 maandelijkse schijven. Wil je een gedetailleerd kostenoverzicht, maak dan een (online) afspraak met onze Airline Career Coach, neem deel aan een Info Sessie of download onze Brochure.

Deeltijds Airline Career Program©

Het deeltijds ACP© is een programma op maat waarvan de betaling gebeurt via ons Positief Saldo systeem. Wil je graag een gepersonaliseerd overzicht van de kosten en de betalingsmodaliteiten, maak dan een (online) afspraak met onze Airline Career Coach. 

Financiering

In samenwerking met Belfius bank, stelt EuroPilot Center een specifieke pilotenlening voor. Onze Airline Career Coach assisteert je graag tijdens dit proces.

Vereisten lijnpiloot

Ben je klaar om met het Airline Career Program© te starten? Dit zijn de vereisten:
  • Leeftijd: Min. 16j (deeltijds) / 17j (voltijds).
  • Medisch: EASA Klasse 1 (FAA Class 1).
  • Diploma: Middelbaar onderwijs vereist.
  • Uittreksel strafregister:Blanco.
  • Screening: Geslaagd.

Verkrijg meer info via onze Airline Career Coach.

Veelgestelde vragen (FAQ's)

1. Carrièremogelijkheden

Je zal een EASA CPL(A) licentie (frozen ATPL) behalen met volgende bevoegdverklaringen: 

  • Single-Engine Piston Class Rating;
  • Multi-Engine Class Rating;
  • Instrument Rating (Multi-Engine);
  • APS/MCC* Certificaat;
  • Advanced Upset Prevention & Recovery (A-UPRT) Certificaat

Daarnaast zal je parallel beschikken over een FAA PPL met Single-Engine Land bevoegdverklaring. Conform de Codex Hoger Onderwijs wordt de behaalde licentie gelijkgeschakeld aan een Professionele Bachelor. De licentie biedt je de mogelijkheid om te solliciteren bij elke Europese luchtvaartmaatschappij (+ elke maatschappij die opereert volgens de EASA regels).

*Kandidaten die niet slagen voor het onderdeel APS, verkrijgen een MCC certificaat.

Na het succesvol afronden van het ACP©wordt de behaalde licentie gelijkgeschakeld aan een Professionele Bachelor, conform de Codex Hoger Onderwijs (decretaal bepaald). 

Na fase 6 van het ACP©, biedt EuroPilot Center volgende uitdagende carrièremogelijkheden aan:

1. IPCA Insider Career Path Program (CPP)©

Gedurende 12 maanden na graduation, krijg je toegang tot een real-life Airline Operation, met wekelijkse multi-crew vluchten op I-JET. Scheduling verloopt via het IPCA crewing department en via een officieel route-netwerk vliegen je wekelijks één of meerdere legs naar diverse bestemmingen binnen Europa (gesimuleerd). 

Het doel hiervan is niet enkel om de skills te 'behouden' maar vooral om jouw 'Airline Readiness' te verhogen. 

Via IPCA Airline Access© connecteren we jou met diverse Airlines en ondersteunen we je bij het vinden van je eerste job. Dit omvat Social Media Profiling en E-CV tools, alsook het beschikbaar stellen van een Standardized Training Overview, inclusief een uitgebreid KSA.100 report.

2. Flight Instructor Bootcamp©

Als gepassioneerde ACP© alumnus, kan je deelnemen aan het IPCA Instructor recruitment en geselecteerd worden voor het Flight Instructor Bootcamp. Na het succesvol afronden van deze uiterst intensieve training te California, word je voltijds tewerkgesteld via een 24 maanden contract te California.

EuroPilot Center werft geen externe instructeurs aan en geeft voorkeur aan haar ACP© alumni. 

Tijdens de COVID-19 pandemie werden er tijdelijk geen ab-initio piloten aangeworven wereldwijd. Echter, sinds april 2021 zien we opnieuw een positieve trend en worden afgestudeerde ACP© kandidaten opnieuw aangeworven door verschillende Europese Airlines (waaronder Ryanair). We verwachten het aanwervingspercentage zich opnieuw zal herstellen tot 95%, zoals voorheen.

Hieronder kan je een recente lijst terugvinden van de luchtvaartmaatschappijen waar ACP© alumni vandaag aan de slag zijn als lijnpiloot:

  • Brussels Airlines
  • KLM/Air France Group
  • British Airways
  • AerLingus
  • TUIFly Belgium
  • ASL Airlines Belgium
  • Ryanair
  • Air Baltic
  • VietJet
  • Diverse Private Jet Operators.
  • Etc.

Als gepassioneerde ACP© alumnus, kan je deelnemen aan het IPCA Instructor recruitment en geselecteerd worden voor het Flight Instructor Bootcamp. Na het succesvol afronden van deze uiterst intensieve training te California, word je voltijds tewerkgesteld via een 24 maanden contract te California.

EuroPilot Center werft geen externe instructeurs aan en geeft altijd voorkeur aan haar eigen ACP© alumni.

2. Het Airline Career Program©

Het Airline Career Program© heeft 4 startmomentenper jaar:
  • Januari;
  • April;
  • Juli;
  • Oktober.

Voor de exacte data verwijzen we naar onze online Events kalender.

Maak een (online) afspraak met onze Airline Career Coach om je kandidaat te stellen voor het ACP©. Hierna start je met het gratis online gedeelte van de screening:

  • Je krijgt toegang tot de Video Streaming App (iOS en Android) en volgt de wiskunde/fysica refresher course.
  • Je wordt uitgenodigd voor de online EPC PELICAN©Test.
  • Indien geslaagd, word je uitgenodigd voor de Simulator Test* op I-JET.
  • Jouw Airline Career Coach bezorgt de resultaten van je Screening binnen 5 werkdagen.
  • We assisteren je bij het inplannen van het Medisch Onderzoek Klasse 1 (Medical).
  • We verzamelen jouw persoonlijke informatie (kopie diploma middelbaar onderwijs, internationaal paspoort, ID-card, uittreksel strafregister etc.) 
  • We assisteren je bij het aanvraagproces voor een financiering, indien gewenst.

Hierna zal de officiële inschrijvingsprocedure worden gefinaliseerd.

*Kostprijs Simulator Test: 150 EUR.

Het lessenrooster voor de klassikale theorielessen is vast bepaald en aanwezigheid op elke les is verplicht. De praktijk opleiding wordt ingepland via een individueel maandelijks rooster (zoals later bij een Airline), met afwisselend briefings en sessies op simulator en/of vliegtuig.

Ja. Tijdens het ACP© verloopt praktijk steeds in combinatie met theorie. Deze integratie leidt tot de beste resultaten en is een belangrijk pluspunt voor onze studenten.

EuroPilot Center werkt met een team van vol- en deeltijdse instructeurs. De voltijdse instructeurs garanderen de dagdagelijkse opvolging en ondersteuning van onze studenten, en de deeltijdse instructeurs (die daarnaast veelal actief zijn bij een airline) vullen de training aan met hun professionele expertise. Ervaring en toewijding zijn troef!

Het slagingspercentage bij EuroPilot Center is op heden 97%.

De volgende theorie examens vinden plaats gedurende het ACP©:

  • EASA PPL(A) Theorie: op het einde van fase 1A – Basic VFR (Belgium);
  • FAA PPL(A) Theorie: bij het begin van fase 2 – VFR Cross Country;
  • EASA ATPL(A) Theorie: op het einde van fase 4 – IFR & Multi-Engine.

De officiële theorie examens worden aangevraagd door EuroPilot Center, na het slagen voor de respectievelijke interne proefexamens. De datum wordt bepaald door het examencentrum. EuroPilot Center beschikt over haar eigen FAA Testing Center in California.

 

Trainen op onze EASA Campus te California biedt belangrijke voordelen zoals:

  • Cost-efficient: geen landingstaksen, geen BTW, lagere fuelprijzen. 
  • Snel: dagelijks vliegen zorgt voor ongeziene progressie.
  • Nagenoeg geen annulaties door het weer.
  • Trainining mogelijk, het hele jaar door.
  • Ruimere opbouw van ervaring: navigeren doorheen het drukste luchtruim ter wereld (LAX, San Diego Class B), landen op grote internationale luchthavens zoals Ontario, Las Vegas, Burbank etc. Oefenen op high-density altitude training in Big Bear. Nachtvluchten in optimale omstandigheden, inclusief overlandsvluchten. Naderingen op uitdagende luchthavens zoals Catalina Island.
  • Betere ATC communication skills (Engels).
  • Nieuwe vloot: Cessna C172SP/G1000Nxi Skyhawk toestellen (Model 2021 etc.)
  • Ervaren voltijdse, Europese dual rated instructeurs (EASA/FAA) in California.
  • Training volgens de Eurpese standaarden, met focus op Safety & Risk Management.
  • Behaal naast je Europese (EASA) vergunning, tegelijk je Amerikaanse (FAA) PPL vergunning.

Je vliegt uitlsuitend met de meest moderne Glass Cockpit vloot, bestaande uit:

  • Nieuwe Cessna 172SP/G1000Nxi Skyhawks met GFC700 Autopilot, PBN approved; 
  • Full-motion Redbird Simulators met GFC700 Autopilot, PBN approved;  
  • Diamond DA42TDI met G1000;
  • Alsim DA42 type-specific simulator met G1000Nxi en GFC700 Autopilot, PBN approved;
  • Alsim APS/MCC Medium Range, Swept Wing Jet Simulator: I-JET, PBN approved.

Ja. Een iPad dient door jou zelf te worden aangeschaft en werd bewust niet mee opgenomen in het ACP© opleidingspakket. Dit gezien studenten graag zelf beslissen welk type iPad ze wensen te gebruiken (iPad Air, iPad Pro etc.) of reeds over een iPad beschikken.

Het cursusmateriaal wordt ter beschikking gesteld via iBooks en iOS Apps. Hiervoor ontvang je bij inschrijving een Apple App Store Voucher, die je kan gebruiken om het ACP© cursusmateriaal op je iPad te installeren (via je eigen Apple ID).

Een iPad dient aan de volgende minimumvereisten* te voldoen:

  • Geheugen: min. 256 GB (nodig voor de Video Apps & iBooks).
  • Cellular: noodzakelijk gezien deze een ingebouwde GPS ontvanger heeft.

*Een iPad Mini bevelen we niet aan, gezien het scherm te klein is voor het bekijken van vliegkaarten.

Het uniformpakket bestaat uit:

  • 4 witte pilotenhemden (2 lange & 2 korte mouwen);
  • Zwarte clip-das (geen knoopdas wegens safety redenen);
  • EPC Epauletten (2 strepen bij aanvang van fase 1A);
  • EPC Epauletten (3 strepen bij aanvang van fase 4);
  • 2 zwarte broeken (te Campus Antwerpen);
  • 1 zwarte trui (te Campus Antwerpen)
  • 2 camel kleurige broeken (te Campus California, gezien de hogere temperaturen);
  • EPC Pilot Wings (bij einde van fase 3);
  • EPC Lanyard;
  • EPC fluo safety vest;
  • IPCA Epauletten (3 strepen bij einde van fase 6);
  • IPCA Pilot Wings (bij einde van fase 6);
  • IPCA Epauletten (4 strepen na succesvol KSA.100 assessment tijdens het IPCA CPP©);

De kandidaat dient zelf geklede schoenen te voorzien: zwarte schoenen voor campus Antwerpen en camel kleurige schoenen voor campus California.

3. Kosten en financiering

Het voltijdse Airline Career Program©

Het voltijdse ACP© is een all-in programma waarbij de betaling wordt gespreid over 18 maandelijkse schijven. Wil je een gedetailleerd kostenoverzicht, maak dan een (online) afspraak met onze Airline Career Coach of neem deel aan een Info Sessie of download onze brochure.

Het deeltijdse Airline Career Program©

Het deeltijdse ACP© is een programma op maat waarvan de betaling gebeurt via ons Positief Saldo systeem. Wil je graag een gepersonaliseerd overzicht van de kosten en de betalingsmodaliteiten, maak dan een (online) afspraak met onze Airline Career Coach

In samenwerking met Belfius bank, stelt EuroPilot Center een specifieke pilotenlening voor. Onze Airline Career Coach assisteert je graag tijdens dit proces.

Het voltijdse Airline Career Program©

De betaling wordt gespreid over 18 maandelijkse schijven

Het deeltijdse Airline Career Program©

De betaling van het deeltijdse ACP© verloopt via ons Positief Saldo systeem. Na het storten van een eerste schijf, kan je voor dit bedrag trainen. Is de eerste schijf opgebruikt, dan ontvang je hiervan een gedetailleerd overzicht en wordt een volgende schijf gefactureerd.

Voor beide ACP© trajecten (voltijds en deeltijds), hoeft je dus nooit de hele opleiding vooraf te betalen. 

Eenvoudig en transparant!

4. Screening

De ACP© screening bestaat uit een korte online training en een reeks online tests (gratis), gevolgd door een Simulator Test op I-JET (150 EUR):

A. Online Wiskunde/Fysica refresher course:

Je krijgt tijdelijk (14 dagen) toegang tot de Video Streaming App (iOS en Android) en de online Wiskunde/Fysica refresher course, ter voorbereiding van de ACP© Screening*.

Wiskunde omvat:

  • Hoeken, lijnen, richtingen;
  • Driehoeken: congruentie, rechthoekige driehoeken (Pythagoras), goniometrische getallen, Tangens, Sinus, Cosinus;
  • Cirkels: definties, omtrek, oppervlakte;
  • Massa en gewicht;
  • SI eenheden(SI);
  • Standaard Prefixes;
  • Vectoren, scalaire grootheid;
  • Algebraïsche berekeningen, vergelijkingen, interpolatie;
  • Oefeningen en voorbeelden.

Fysica omvat:

  • Kinematica: snelheid, beweging, acceleratie;
  • Dynamica: wetten van Newton, onafhankelijkheidsbeginsel, krachten;
  • Arbeid, vermogen, energie;
  • Druk: Wet van Pascal, gaswetten (Boyle-Mariotte, 1e wet Gay-Lussac/Charles, 2e wet Gay-Lussac/Dalton en Henry);
  • Thermodynamica;
  • Elektrodynamica: lading, gelijkstroom, wisselstroom, stroomsterkte, weerstand, de wet van Ohm, vermogen en schakelingen;
  • Elektromagnetisme: wet van Faraday, inductie.
  • Oefeningen en voorbeelden.

De volledige course neemt ongeveer 3-4 uur in en kan op elk ogenblik gestart worden.

B. Online EPC PELICAN© Test:

De online EPC PELICAN© Test is een assessment tool waarbij volgende items aan bod komen:

  • P – Physics & Mathematics;
  • E – Emotional Stability & Extraversion;
  • L – Language & Communication Skills (English);
  • I – Intelligence;
  • C – Conscientiousness;
  • A – Agreeability;
  • N – Normativity.

Deze test duurt ongeveer 2 uur en dient in één online sessie te worden afgerond. Via digitale identificatie verifiëren jouw identiteit. 

C. Simulator Test I-JET:

Indien geslaagd voor de PELICAN©Test, word je uitgenodigd voor de Simulator Test op I-JET. Deze test zal gebeuren te EuroPilot Center Antwerpen met instructeur en duurt ongeveer 30 minuten. Voor deze test kan je je niet voorbereiden. De resultaten van de EPC PELICAN©Test worden gedurende deze sessie afgetoetst in een praktische setting. 

D. Resultaten:

Jouw Airline Career Coach bezorgt de resultaten van je Screening binnen 5 werkdagen.

Nota:Kandidaten die toegang krijgen tot de online Wiskunde/Fysica refresher course dienen verplicht deel te nemen aan de EPC PELICAN© Test.

Maak een (online) afspraak met onze Airline Career Coach om je kandidaat te stellen voor het ACP©

Als integraal onderdeel van de Screening, zal je de gratis online Wiskunde/Fysica refresher course volgen ter voorbereiding.

Maak een (online) afspraak met onze Airline Career Coach om je kandidaat te stellen voor het ACP©

 

 

Maak een (online) afspraak met onze Airline Career Coach om je kandidaat te stellen voor het ACP©. Hierna start je met het gratis online gedeelte van de Screening en krijg je toegang tot de Video Streaming App (iOS en Android) ter voorbereiding.

 

5. Medische geschiktheid

EuroPilot Center werkt samen met gespecialiseerde Aviation Medical Centers in Europa en California. Onze Airline Career Coach assisteert je bij het plannen van een afspraak.

Dit is niet mogelijk voor de vereiste EASA Klasse 1 Medical en dient dient te gebeuren bij een gespecialiseerd Aviation Medical Center. Voor de vereiste FAA Class 1 Medical, werkt EuroPilot Center samen met Authorized Medical Examiners in California. Onze Aviation Coach assisteert je bij het plannen van een afspraak.

Een Klasse 1 (EASA) en Klasse 1 (FAA) omvat volgende onderdelen: 

  • Hartonderzoek (elektrocardiogram, bloeddruk, hartritme, etc.).
  • Longonderzoek.
  • Spijsverteringsstelsel (glucose etc.).
  • Bloedonderzoek (diverse).
  • Urine analyse.
  • Neurologisch onderzoek.
  • Oogonderzoek (inclusief gebruik bril of contactlenzen, kleurenzicht).
  • Gehoortest.
  • Evenwichtstest.
  • Drug screening.
  • Psychologische test.

Zie je scherp met correctie (bril en/of contactlenzen)? Heb je in het verleden een laseroperatie ondergaan? In vele gevallen is het toch mogelijk om een EASA Medical te behalen. Dit wordt steeds beoordeeld door een deskundige arts, op basis van de geldende wetgeving (de toegestane afwijkingen zijn immers geplafonneerd) en er kunnen restricties toegepast worden (verplicht dragen van bril/lenzen, reservebril(len) aan boord, etc). Kleurenblindheid kan helaas wel een probleem vormen. Ook dit dient beoordeeld te worden door een deskundige arts.

Voor gedetailleerde vragen over welke limitaties er bestaan (en of dit een probleem kan vormen), kan je steeds contact nemen met je behandelende oogarts en verwijzen naar de wetgeving in deze link, (Regulation (EU) No 1178/2011), Annex IV Part MED, onder paragraaf MED.B.070 Visual System.

Onze Airline Career Coach assisteert je graag om je Medical te plannen, maar kan geen officieel advies bieden over individuele medische klachten of medische geschiktheid tot vliegen.

In vele gevallen is het toch mogelijk om een Medical te behalen (mits bepaalde beperkingen). Onze Airline Career Coach assisteert je graag om je Medical te plannen, maar kan geen officieel advies bieden over individuele medische klachten of medische geschiktheid tot vliegen. 

Wel bevelen we je aan om contact nemen met je behandelende arts(en) en te verwijzen naar de wetgeving in deze link, (Regulation (EU) No 1178/2011) en de vereisten voor een EASA Klasse 1 Medical.

Volgende hoofdcategorieën zijn beschikbaar:

  • MED.B.010 Cardiovascular System;
  • MED.B.015 Respiratory System;
  • MED.B.020 Digestive System;
  • MED.B.025 Metabolic and Endocrine Systems;
  • MED.B.030 Haematology;
  • MED.B.035 Genitourinary System;
  • MED.B.040 Infectious Disease;
  • MED.B.045 Obstetrics and Gynaecology;
  • MED.B.050 Musculoskeletal System;
  • MED.B.055 Mental Health;
  • MED.B.065 Neurology;
  • MED.B.070 Visual System;
  • MED.B.075 Colour vision;
  • MED.B.080 Otorhinolaryngology;
  • MED.B.085 Dermatology;
  • MED.B.090 Oncology.

Het initieel medisch onderzoek voor een EASA Klasse 1 bedraagt circa 700 EUR en wordt (ondermeer) uitgevoerd door het Expertisecentrum voor luchtvaartgeneeskunde te Brussel (MEDEX) of Eindhoven (SkyMedical). Het tarief kan variëren in functie van het gekozen centrum. 

Het initieel medisch onderzoek voor een FAA Klasse 1 bedraagt circa 180 USD (in California).

Onze Airline Career Coach assisteert je graag om je Medical in te plannen.

Een speciale verzekering kan worden afgesloten om dit risico te dekken. Contacteer onze Airline Career Coach voor meer informatie.

De geldigheid van je Europese (EASA) Klasse 1 Medical voor multi-pilot operations is afhankelijk van je leeftijd*:

  • 12 maanden: tot je de leeftijd van 60 bereikt;
  • 6 maanden: vanaf je 60e.

De geldigheid van je Amerikaanse (FAA) Class 1 Medical is afhankelijk van je leeftijd*:

  • 12 maanden: tot je de leeftijd van 40 bereikt;
  • 6 maanden: vanaf je 40e;

*Ervan uitgaande dat er geen wijzigingen zijn in je medische geschiktheid.

Wanneer je EASA Medical Klasse 1 zou worden geweigerd, kan je in beroep gaan bij de betrokken Civil Aviation Authority van het land waar je het medisch onderzoek hebt ondergaan. Deze instantie zal de beroepsaanvraag onmiddellijk overmaken aan een Beroepscommissie. Dit is een procedure die veel tijd en de nodige kosten met zich kan meebrengen. 

Als gevolg van het tragische Germanwings accident, ging op 1 januari 2019 een nieuwe EASA vereiste in voege. Hierbij dient tijdens elk initieel Klasse 1 onderzoek, een Psychologisch assessment uitgevoerd te worden. Dit omvat een grondige verificatie van de mentale geschiktheid tot vliegen. Er mogen bijvoorbeeld geen stoornissen worden vastgesteld inzake stemming, persoonlijkeid of gedrag, noch bepaalde neurose.

Onze Airline Career Coach assisteert je graag om je Medical te plannen, maar kan geen officieel advies bieden over individuele klachten of medische geschiktheid tot vliegen. 

Wel bevelen we je aan om contact nemen met je behandelende arts(en) en te verwijzen naar de wetgeving in deze link, (Regulation (EU) No 1178/2011), Annex IV Part MED, onder paragraaf MED.B.055 Mental Health.